Quickship.no

Kunde
Lettbutikk
År
2023
Tjeneste
Innsikt, dna, roadmap, lansering
Alle prosjekter
Se prosjekt
Fra ineffektiv digital strategi til en markedsføringsrakett rigget for vekst.
Utfordring
Quickship er en ledende leverandør som tilbyr stordriftsavtaler for fraktløsninger til nettbutikker. Tba ble engasjert for å utvikle en digital vekststrategi og sikre lønnsom vekst gjennom digital annonsering.
Tilnærming
Ved å analysere data fra eksisterende nettsider og annonsering var det tydelig at quickship.no mistet verdifull trafikk. Målet ble derfor å forenkle kundereisen på nye nettsider. For å forstå driverne til Quickship gjennomførte vi en innsiktsrunde. Gjennom intervjuer med både potensielle og nåværende kunder identifiserte vi nøkkelfaktorer som påvirker nye kunders beslutninger. Videre utførte vi en markeds- og konkurrentanalyse for å identifisere Quickships mest relevante og unike verdiforslag. Dette dannet grunnlaget for nytt konsept, enklere kundereise og tydeligere verdiforslag.
Resultat
Økt konverteringsrate med 537%. Kostnaden per henvendelse gikk fra 1957 kr til 354 kr. Return On Ad Spend (ROAS) ligger nå på 25 kr, noe som demonstrerer en svært lønnsom annonsering og lead-generering på nye nettsider. Dette har ført til en kontinuerlig strøm av nye kunder og økte inntekter.
No items found.

Neste case